About SlaveYarD id.

My photo
I am a Malaysian amateur photographer based in Klang Valley, Malaysia and I’m also into such fields as corporate, event, product, portraiture and wedding photography. I use semi/professional grade equipment for all of my photo shoots. Following the event, I meticulously review and fine tune each photo using advanced editing software before selecting the best images to be placed in the designated album of your choice. I'm always looking to capture most meaningful moments in time and to immortalize them for posterity. For me, every event is both unique and important, be it a wedding, corporate function and vise versa. Prior to the event, I consult with my clients to determine their preferences and confirm the agenda to ensure that everything is perfect. I am available for overseas assignments on request. Willing to travel to your favorite destination in order to capture your important day! Feel free to browse my blog. You may contact me and we can discuss your specific requirements. e-mail: ayeen2@gmail.com | contact: +6012.665.1679 http://photoplusgraphy.blogspot.com http://ayeen2.blogspot.com/ http://www.flickr.com/photos/ayeen2/

Monday, November 24, 2008

Bakal Tinggal Kenangan...

'Sangat tak lama lagi' keluarga penama laman ini akan pulang semula ke Puchong, Selangor. Setelah lebih kurang 2 tahun berada di Johor Bahru dan masih belum puas kiranya berada di sini.
Namun, ini kerana Umi Wawa telah mendapat panggilan dari UITM bagi melaporkan diri pada 1 Disember ini untuk bertugas. Berita ini agak gempar kerana arahan diterima kurang dari sebulan notis pemberhentian kerja dan Umi belum pun dua bulan berpindah ke firma barunya.
Jadi, proses perpindahan sedang dijalankan dengan rancaknya di rumah. Sedikit demi sedikit barang² perhiasan, santai, perkakas dan keperluan rumah di bungkuskan semula ke dalam kotak² yang telah dikumpulkan.
Rasanya seperti baru berpindah ke sini semalam dan hari ini kembali semula ke tempat lama. Sementara tidak bertugas lagi buat waktu ini, terfikir untuk membantu orang tua di kebun. Dengar ceritanya, projek pembiakan cacing menjadi dan mampu menghasilkan pendapatan lumayan (RM2K perkilo bagi setiap minggu!). Hasil tanaman limau juga membuahkan pendatapan sampingan. Serta, dapatlah berjumpa semula dengan fotografer KL dan kenalan² baru. Akmal Adnan pula di institusi yang sama dengan Umi, boleh riki² ilmu dengan mamat ni.
Sedih juga, sebab baru nak menapak tapi tak terpijak. Apa pun yang berlaku bakal tinggal kenangan dan pengalamankan!?... Bagi orang² Johor yang ke KL nanti, khabar²kanlah dan kalau terserempak walau di mana, tergur-sapalah.
All the best! Oh, Umi Wawa dengar khabarnya 'berisi' lagi ;)...


Ngeteh bersama SN dan bakal kenangan bersama² sebahagian jurufoto selatan tanahair. (foto ehsan Trisno Quatris)

2 comments:

Rosli Arof said...

bro, betol ke nak pindah selangor smula? alamak...baru nak mesra2 ;-(

sebelum pindah taknak buat TT tuk org jb ke ;-) ala2 jamuan perpisahan...hehehe...

apepun aku doakan semoga ko terus sukses walau apapun yg ko dgn family rncng, semoga murah rezeki bro...

IT Fotografi Tempatan | AyeEN2 SlaveYarD id. Sights said...

heheh... sape la wa nak buat TT bro? bukan ade name pon :P
a'ah, sedey. tp lg sedey kalu x pindah seme... sayu dok sengsorang...
insyaallah, moga kita dpt keberkatan dan kekayaan (penting tuh) thanks bro..

AyeEN2 | SlaveYarD id. Sights - View my most interesting photos on Flickriver

A Gentle Reminder... Thank You

Use of image or any medium from here is strictly prohibited without permission.
Please do not download or use any of the photo here.
All rights reserved by Azrin A.J.
SlaveYarD id.® and AyeEN2™ can be Googled for varification of identity.
© SlaveYarD id. Powered by Blogger.