About SlaveYarD id.

My photo
I am a Malaysian amateur photographer based in Klang Valley, Malaysia and I’m also into such fields as corporate, event, product, portraiture and wedding photography. I use semi/professional grade equipment for all of my photo shoots. Following the event, I meticulously review and fine tune each photo using advanced editing software before selecting the best images to be placed in the designated album of your choice. I'm always looking to capture most meaningful moments in time and to immortalize them for posterity. For me, every event is both unique and important, be it a wedding, corporate function and vise versa. Prior to the event, I consult with my clients to determine their preferences and confirm the agenda to ensure that everything is perfect. I am available for overseas assignments on request. Willing to travel to your favorite destination in order to capture your important day! Feel free to browse my blog. You may contact me and we can discuss your specific requirements. e-mail: ayeen2@gmail.com | contact: +6012.665.1679 http://photoplusgraphy.blogspot.com http://ayeen2.blogspot.com/ http://www.flickr.com/photos/ayeen2/

Sunday, December 28, 2008

Bakal Tinggal Kenangan, Lagi... Selamat Tahun Baru!


Bentangan masa berlalu lebih pantas dari celik kejapnya mata dan lebih dari sebulan telah diabaikan blog ini.
Rasanya seperti baru semalam berhijrah ke selatan tanah air dan kini kembali ke kota asal. Setibanya di sini, hidup umpama baru bermula dengan hanya berbekalkan pengetahuan yang ada di mana² dan tanpa sebarang kelebihan permodalan lain.
Kesibukan, rasa malas, marah, sayang, suka dan duka terpalit kembali dari ingatan lepas yang hampir luput ditelan zaman. Rentetan hari ini bagaikan permulaan esok adalah penghujungnya...
Hurm, mula la nak merepek bila dah lama tak usik blog.

Monday, November 24, 2008

Bakal Tinggal Kenangan...

'Sangat tak lama lagi' keluarga penama laman ini akan pulang semula ke Puchong, Selangor. Setelah lebih kurang 2 tahun berada di Johor Bahru dan masih belum puas kiranya berada di sini.
Namun, ini kerana Umi Wawa telah mendapat panggilan dari UITM bagi melaporkan diri pada 1 Disember ini untuk bertugas. Berita ini agak gempar kerana arahan diterima kurang dari sebulan notis pemberhentian kerja dan Umi belum pun dua bulan berpindah ke firma barunya.
Jadi, proses perpindahan sedang dijalankan dengan rancaknya di rumah. Sedikit demi sedikit barang² perhiasan, santai, perkakas dan keperluan rumah di bungkuskan semula ke dalam kotak² yang telah dikumpulkan.
Rasanya seperti baru berpindah ke sini semalam dan hari ini kembali semula ke tempat lama. Sementara tidak bertugas lagi buat waktu ini, terfikir untuk membantu orang tua di kebun. Dengar ceritanya, projek pembiakan cacing menjadi dan mampu menghasilkan pendapatan lumayan (RM2K perkilo bagi setiap minggu!). Hasil tanaman limau juga membuahkan pendatapan sampingan. Serta, dapatlah berjumpa semula dengan fotografer KL dan kenalan² baru. Akmal Adnan pula di institusi yang sama dengan Umi, boleh riki² ilmu dengan mamat ni.

Thursday, November 13, 2008

P1 Wimax, Adakah Ianya lebih Baik?

Malam tadi keluar makan dengan keluarga sebab malas masak dan dah lewat sangat. Lepas makan singgah kejap di hypermarket yang tak jauh pun dari tempat makan dengan niatnya nak cari double sided tape 3M yang bagus tu untuk produk VS wa ni. Tapi lain pula halnya bila dah tiba destinasi. Sambil berjalan, berkenanlah pula dengan satu produk komputer/internet ni. Namanya P1 Wimax yang lebih kurang sama fungsi macam 3.5G, HSDPA, GPRS atau EDGE. Cuma modemnya bagaklah besar!
Sambil telek² broacher, tanya la pada tokey gerai. "Ini benda ada bagus ka?", dia jawab "Lebih bagus dari Streamyx TMNut dan lebih stabil dari Celcom atau Maxis broadband" katanyala. Borak punya borak, wa setuju la daftar untuk percubaan 15 hari percuma! Sapa tak mo... Lepas cari mende yang dicari dari niat asalnya, terus pulang.
Sampai rumah, cuba dulu guna kuasa dari USB (walaupun tak dibekalkan) tapi nampak serabut. Sebab guna 2 wayar, satu untuk USB dan satu lagi untuk LAN (bila dah tak sabo, gitu ler perangainya). Nampak ada beza dari pelbagai sudut.
Selepas tu, ingat nak gantikan modem Streamyx dengan yang ini pada wireless router. Malang saja nasib bulan ni, adapter mende alah ni tak berfungsi. Nampak gaya, modem ni terus sambung dari laptoplah!
Dah dapat talian bebas wayar ni (kononya la), wa terus buat perbandingan dengan kelajuan bandwidth di Speedtest.net. Hurm, memang ada beza dari TMNut punya talian jalur lebar. Tak cukup dengan itu, wa cuba pula dengan muat turun dari torrent. Perggghh, full speed wa cakap lu!! Dah lama wa tunggu kelajuan begini, semenjak belumnya torrent di throttle downkan oleh TMNut.
Pepahal, wa cuba dulu untuk beberapa hari. Kalu betul stabil, wa akan tukar dan batalkan langganan dengan TMNut. Celcom BB wa dah try, bandwitdh tak stabil walaupun laju dan torrent bermasalah.

Ya betul, setelah semalaman melayarinya. Ia tidaklah bererti mempunyai kepantasan jalur lebar seperti Lamborgini di Itali atau Nissan Skyline GTR 2008 di Jepun. Tetapi sekurang²nya seperti Perodua Myvi yang ditambah aksesori sport dengan daya graviti rendah dan "supercharged"! Mesti berbeza dengan keluaran kilangkan? Dan mampu menyaingi Proton Satria (Streamyx ler tuh) atau Naza Citra (dah tentu Celcom BB)... LOL
Apa pun, meh wa kasi lihat sama itu produk dan esoknya wa nak pi replace factory defect adapter ni.



Saiz modem ni kecil sedikit dari bekas pouch CD dan lebar dalam 2 1/2 inci!

Disebabkan workstation berada pada sudut dalam bilik, modem terpaksa menghadap dinding tp masih boleh terima isyarat penuh!

Kelajuan begini adalah biasa bagi P1 Wimax 1.2 Mbps, yang 3-5 kali ganda lebih pantas dari maksima yang sangat susah nak dikecap oleh Streamyx 1Mbps


Impressive download speed for 1.2Mbps broadband, but lawyar upload! tulan seh

Just receive info from Lowyat forum. If we can break into the modem access page, we can easily change the connection speed limit to the max!!!
However, still looking forward to cr4ck this junk although I am satisfied with it and its CS team.

[update]
-Unfortunately, kehebatan P1 ni hanya mampu bertahan untuk 2 hari saja. Kepantasan jalur lebar mula gelodak seperti buakkan air panas dari cerek. Internet mula tak seimbang dan seperti denyutan tikus ketakutan , layaran 'video streaming' tak selancar awalnya (Top Gear Series). Lebih buruk, hari ke-3 talian bebas wayar langsung tak boleh diterima dari setiap penjuru rumah.
E-mail telah dihantar ke CS team (melalui Steamix). Namun maklum balas yang diterima tidak memberansangkan. Pengesyoran untuk membatalkan langganan bukanlah sesuatu yang meredakan, tapi itulah yang dapat dibaca melalui e-mail yang diterima.
Lain pula dari penerangan jelas dari pengurusan ejen jualan. Menyatakan bahawa kemungkinan stesen pemancar penuh atau dalam proses "upgrade" punca isyarat terbatal. Kerana setiap satu pemancar hanya mampu menampung hinga 2500 pengguna dalam satu² masa dan masalah seterusnya, alamat langganan berada di luar kawasan liputan! Serta liputan untuk kawasan Johor masih baru dan masih banyak perlu diperbaiki.
Uik, luar kawasan tetapi isyarat penerimaan dari modem penuh! Dan kenapa tidak di promosikan setelah tiada masalah? Huh, betul la jadi "guinea pig" untuk bahan uji kaji...
Takpe, masih ada beberapa hari lagi untuk tempoh percubaan.
But not quite as impressive as before... Nvm, we wait and see...
[update]
-Rasanya kelewatan sambungan jalur lebar ni di sebabkan oleh setting klien torrent yang tak menepati atucara bandwith P1. Sebab P1 Wimax punya kebolehan upload 1/4 bahagian lebih rendah dari Steamix dan P1 tidak membuka sebarang ruang untuk torrent agaknya.
Muat turun P2P perlahan, tp video streaming dan layaran internet kembali pantas. Cheers!
[update]
-Sekali lagi layaran internet diganggu dengan ketiadaan gelombang diterima dari stesen pancaran setelah modem direset akibat penyambungan yang kurang lancar. Walaupun ianya telah direset beberapa kali, namun keputusanya hampa. Terpaksa menyambung semula ke talian lama 'Steamix' buat sementara waktu (yang masih lagi aktif). Paling menjengkelkan ialah ketika sedang digunakan pada waktu paling diperlukan! Perbezaan 'Steamix' sudah pastinya dirasai bila lagu dendangan dari aliran internet tersentak² yang mula melahirkan darah
panas menyingkap di kepala. Sangat menghampakan kerana masalah sama telah berulang kurang dari 2 minggu.

Tuesday, November 11, 2008

Pak Ndak Umi Naik Haji

Minggu sudah, ada jemputan kenduri dari bapa saudara Umi di Tampoi. Maka berduyunlah saudara yang datang untuk menginap sementara di rumahku jua rumah kembar Umi.
Riuh rendah toksah cerita la, memang bingit. Tapi rasa seronok bila tengok suasana ceria yang bergelak ketawa bak hilaian momok, tangisan budak², orang ramai berborak etc. Cuma malangnya, tak berkesempatan untuk memetik beberapa kepingan gambar bagi di jadikan kenangan kerana terlalu sibuk melayan tetamu tika di rumah.
Setelah 2 hari berlalu dan hampir selesai semua pulang, masih ada saki baki yang nak merasa tempat makan di bawah pokok besar. Iaitu di Anjung Warisan, berhampiran dengan Hutan Bandar di Johor ni.
Lagi sekali, malang nasib kami sebab diberi layanan dengan perkhidmatan yang begitu tak sempurna. Lain yang diminta, lain pula yang datang. Ada pula tu, yang dipesan tak kesampaian sehingga dah nak balik baru terkial nak hidang. Orang dah masuk angin dalam perut, mana ada selera dahkan? Kesian, yang kene pula tu datang dari jauh. Terpaksalah makan kat tempat lain...
Sebelum ni, 2-3 kali juga la datang makan kat sini. Tapi takda la masalah seteruk ni. Ishk, segan pada saudara-mara yang datang jauh balik lambat semata nak lepak kat sini.


Pesanan ringkas begini pun jadi masalah!

Sabar menanti sambil borak panjang lebar oleh kaum hawa...!

Wawa yang menitik air mata sebab kelaparan

Big Bosses yang mula fed up dengan pesanan yang masih tak kunjung tiba

Sambil menunggu, layan irama dengan ape ntah nama alat muziknya "tangalong" kata Zaihan

Tuesday, October 21, 2008

Voltage Stabilizer Really Works On FC!

Last week I was desperate to find myself fuel saver stuff (after installing fuel regulator which later I realized not quite functional because it doesn’t work with fully sensor car). The automobile currently in use is already an economical vehicle both work and leisure, though. But I still want to save more!
Therefore, I went to an accessory shop to seek any efficient gadget to save more FC (fuel consumption). After seek through, my eyes was focusing interest with this “Pivot Raizin VS1”. The promoter claims that this stuff is really a hot item nowadays. It is a really nice and neat gadget for your car, but by taking a look inside it (its transparent casing tho) I was having this thought. What a simple device this is, with a killing price!…

I canceled my intention on buying anything from that store and straight away I drove to nearest radio shack stores. Unfortunately, all 3 stores don’t have thing I am looking for. Frustrated but admired, I returned home disappointedly and keep thinking. How am I able to find that thing? Minutes later, an idea emerged from my tiny brain. Things I wanted are inside my old PC mobo (mother boards)! Quickly I dismantled everything that I need the most. After I have finish with it, I put it into car battery terminal. I started the engine to hear any difference….
Wauzaa!! It works, really works! At idle, the engine was quieter than before. So I buckled up and test drive it. Really shows uniquely improvements. Although not showing any significant horse power improvement but the engine runs smoother, better gear change, and I find a bit brighter head lamp (it was getting late actually).
The next day, since my wife is using that car to work so I called her. She claims the engine is really smooth, “what have you done?” she asked. “I put some tonic inside it!” I replied. LOL! So, the first actual positive comment I received.
Later, I built another better one by reducing the amount of component inside but with larger power and capacity.
All of the sudden, this week my wife received a phone call from “kampung” telling her that my father-in-law is sick. Dengue suspected.
I put the rest of the story short. I able to promote this good stuff to my relatives and friends. They have tested it, (device from what I actually using) and positive feed backs from all comments!
And after returning to JB from KL, I realized I have saved myself total RM60 of fuel consumption back and forth from traveling with average speed of 130Km/h! Spending RM100 on fuel with this compact, economical car @ 670KM journey (15.5Km/l @ 130Km/h, even better mileage if I lowered the speed limit)… And I was really proud of myself by making me this device on my own (which I believe far better performance than pivot vs type) and praise to Lord that he has shown me way ;). A real total saving of 37.5% of FC and better driving experience… (Forgot to mention, this was during the petrol price of RM2.7 to RM2.3 / liter)

*Before this, I have heard about Pivot VS and Mega VS which cost RM 250 to RM480 and other brand (claimed to be a Japan product) called i-Charge which cost you more than half grand! (RM600+). I said to myself, perghh… Very expensive lor! Mine which was home made, only a fraction of market cost with greater capacity power than Pivot VS

[Update] Later, I announce this achievement to all my relatives on how good it feels and had been tried by my brothers with really positive results. Now I am quite busy duplicating this device up to 20 units. Not bad eh ;)
Now, almost 3-year-old standard factory Myvi car can reach up to 180Km/h and easily reach 160Km/h less or within minute (Its just a speed test. Well, I don't wanna waste FC anyway).

[Update] Someone asked me, "Have you tried HHO Booster?". I simply replied, "Havent!".
He asked again, "Do you know what it is for and its function?". "Yes, I know how it works." again I replied. But I wont do it, because of simple answer. Its too dangerous and somehow ridiculous!
HHO Booster is like playing with some sort of time bomb. Simple mistake and you can say bye² to your car or your world incase of the worst scenario had happen to you.
Yes, I may help you with your milage a lot. About +-30% savings (if it workslah)! But I am not risking people's live nor myself. Again, to use this kind of product you have to permanently modify your engine. You may Google it on the internet on how beneficial it is...
Therefore, I am not recommending it to anyone :)
But if you want to try it, go ahead. I am not guarantee you anything and of course not to be responsible for damage or death.
Fuel saver scams can be found here, which also includes HHO Booster! Har har har.

Cars tested with my VS;

Myvi - Improvement with idling, no vibration feelings. Better and smoother engine punch during climbing up hills. Cooler air conditioning from same level use (lowest). A brighter front lamp with no power loss. Instant driving experience by using 1st gear, slowly release clutch pedal without accelerating fuel pedal. Can feel the car jerking is gone!
Proton Tiara – The results is when user trying to start the car. Instant kick in to engine makes it really easy to start without have to wait for several seconds for the engine to run.

Proton Saga Aeroback – From Pasir Gudang to Puchong takes only 2/3 of FC compare to before installation. 2nd car claims no effect, could be the battery or the its terminal connection worn out/dirty.
Volvo 240GL Automatic – Smoothness feel during climbing hills. Lesser engine vibration experienced. Accidentally sent car for washing plus engine cleaning but device is still working. (Its water proof leh)
Proton Perdana – Seems not much different except no more engine interference noise from stereo and just a bit FC savings (damn!)
Perodua Kelisa - Difference in torque with ¼ acceleration in 4th and 5th gear. Lesser noise from engine.
Isuzu Trooper Petrol '94 - Improvement in torque, better idling (although a bit higher rev @ +- 100th rpm), smoothness ride more comfortable and according to user, all around its about 15% FC reduce. Thats RM15 less for every RM100 fuel top up before!


Ever wonder why there are two units inside? The blue cable is the 1st boxed/sealed version before red cable comes into product

Only few units left, quite a mess to make this product alone... gonna take week to produce 20 units more!

simple and neatly looking item, yet powerful ;)

[Added] These are few brands are sold here in Malaysia, S'pore and the rest of SEA.


The most crap piece of thing (see what's inside!). With this circuit, I believe nothing will happen to your car except gaining more weight and spaces. (Lowyat Forum)

Another piece of crap, bulky and ugly to be put inside drive interior. Which is also doesn't come cheap! (I-Charge.Net)

See how the ugly thing sticks inside your car interior. Then how am I suppose to lite up my cigarette and what about kids!? I don't think Japan is responsible for this unpleasant R&D. (Somewhere in YouTube)

This is well working but compare to its size, I think not enough for 1.4 L and above type of car and I don't like the flashing colorful LED tho. (88DB.sg)

Most reliable brand and its good. Beware of imitation and fake type. (PivotJP)

Saturday, October 11, 2008

Malaysian Rally 2008 MR8 Johor

Kali ni tetiba jer ada member ajak pi amek gambo rally. Tapi malangnya, masa perlumbaan akhir tu tiba tersangatlah lewat dan dapat snapshot 2-3 buah kereta local yang tak hebat mana pon. Masa sampai tu, berselisih dengan Karamjit yang baru jer tiba di garisan penamat.
Hurm, tengoklah apa yang ada ye...










Thursday, October 9, 2008

No Pictures For Raya '08!

Sry guys, you've herad me. Although I brought along my camera (even mobile phone camera would do, isn't it?), I have no intention to take any picture during the Eid-Fitr celebration. Because I am so tired even at the beginning and no idea why.
Make it short, no valueble picture for this year Raya. :(


[update]


The one and only Raya picture...

Sunday, September 28, 2008

Majlis Berbuka Puasa Dari KAZ dan HL Reka arkitek...

Dalam menanti Syawal menjelang, my spouse telah mendapat keberkatan rezeki dalam kerjaya beliau. Dengan kelebihan ganjaran yang ditawarkan oleh syarikat baru, beliau tidak menolak jemputan tersebut sama sekali.
Setelah berhijrah dari AWNazlin Architect ke KAZ arkitek, kali ini Pn. Nor Zaidah berhijrah pula ke HL Reka arkitek. During this migration period, she was invited to both farewell and welcoming break fast dinner in two different time and venue from both parties.

I guess less talk is much better since I have no idea what I'm trying to present here... definitely "mati kutu" one lah, except to fill up my blog that is. But few things are great here that happen to me is knowing her colleagues and having those delicious meal of course!



Farewell dinner with KAZ Architect staff @ Taman Merdeka Johor Bahru.


Welcoming dinner @ Starhill Kempas Johor.


Proud and pride of a new member


Short speech of ice braking.

Her new boss, founder of HL Reka. Mr Uzir.

Saturday, September 27, 2008

Syawal Menjelang Lagi...!!

"Setibanya Lebaran Syawal, Ku Junjung Keampunan Dari Keikhlasan. Seluntur Kasih Jangan Dilupakan, Salah Silap Harap Dimaafkan. Kesayuan Berpaling Wajah Ceria, Ku Hulurkan Salaman Dari Tangan Ikhlas Ke Hati. Selamat Eid ul-Fitr Minal Aidin Wal Faizin."
dari kami SlaveYarD id. Sights, Enthusiast Design Ent dan Wawa serta keluarga.


*Last year archived portraiture
(from left: NZAL, ANA [hidden] and AAJ
left below: AJAM, NMK)

*Last year archived portraiture
(Most of us, newly members not included!)

Monday, September 22, 2008

Kekosongan Dalam Ramadhan...

Waktu berpuasa macam ni agak goyah untuk bersesi foto dengan ide yang kelam, tubuh kian gamam. Masa inilah yang di terima untuk sesi mengolah! Memang bukan lah mudah untuk jadikan laluan olahan itu mudah, cantik dan diterima. Wa sendiri kadang tu tak boleh terima apa yang telah dibuat.
Banyak kesilapan, kesalahan dan kecacatan yang telah wa tempuhi. Justeru, wa pohon seribu kemaafan daripada semua sempena bulan pengampunan Syawal yang bakal menjelang.
Bosan la borak sorang²... wa balik dulu.
Sambilalu, dalam sejam dua waktu berlalu tu inilah hasil pembuangan masa wa...






Saturday, September 6, 2008

Malaysia's 51th Indepence...

Although Malaysia has celebrated its 51th independence day recenlty on 31st August 2008, I might say it is not too late for me to post it here... sry ;P Mom!

Thursday, September 4, 2008

Anyone Else Asking For Price?

Lately, I have received few e-mails asking for price for my packages to be advertised here inside my blog. I won't exposed the list here and please don't reveal it anywhere on the internet if any of you has it. Its not that PnC thing, only I just want to make it personal (tetiba rasa segan gila pulak doh!). Actually I am glad someone did ask for it but consider my figure is fairly cheap, you may send your inquiries into my e-mailbox. I will try to reply a.s.a.p to keep you guys happy and satisfied.
Anyway, if anyone of you out there wants my packages. Please, drop me an e-mail.


Yeap, she is officially my newest p.a. after keep bugging me for the past few days.

Friday, August 29, 2008

Selamat Hari Kemerdekaan Dan Menyambut Ramadhan...

Saje, nak buat simple ucapan...

Wednesday, August 27, 2008

Dear Aina Najwa Is A-Year-Old Now...

Yeah, my little girl has turn to a-year-old now. And she pleasantly happy with it although we celebrate a day after due to aqiqah and marhaban ceremony held on my parents place. Happy belated year my dear...
Even the celebration is short and simple, but its enough for her mother just to have it with the whole family.









Her grandfather, Mr. Abd Latiff

My New Nephew Ceremony... *Mohd Anas Zulkarnain

Adat cukur jambul is a traditional Malay ceremony celebrated for the new born baby. This occasion normally held on the 7th day of birth with a celebration of "Kenduri" and "Aqiqah". In this celebration if the baby is a boy, 2 goats will be cut while only one goat for a baby girl. The parents of the baby will invite all neighbors from the village or residential area and they will celebrate together.
The peak of the celebration is whereby the baby will be pass from one person to another in their arm cradled cutely in the big circle and the baby will be sprinkled with kinda holy water with "bunga rampai" , a little/certain portion of the baby's hair will be cut off (cukur jambul) and the baby's mouth with be sprinkled with the holy water and sweet/sour/salty food as symbol of knowing and experiencing the new life.
While the above occasion is taking place, there will be a singing of " Marhaban"

Credited to ::ruzaimy[dot]com:: for this description..



Nain's father, Azhar, is carrying him around the crowd as the ceremony begins.


The main feast, spiced and roasted.


The ladies were separated outside.

A Gentle Reminder... Thank You

Use of image or any medium from here is strictly prohibited without permission.
Please do not download or use any of the photo here.
All rights reserved by Azrin A.J.
SlaveYarD id.® and AyeEN2™ can be Googled for varification of identity.
© SlaveYarD id. Powered by Blogger.